اختلال خواب در هنگام تعطیلی های کرونا ناشی از استرس است

6 جولای 2021 - آخرین تحقیقات نشان می دهد که در مراحل اولیه ی تعطیلی های کرونا، افرادی که دچار اختلال خواب شده بودند، بیشتر احساس استرس و نگرانی داشتند.

تیمی از دانشگاهیان در دانشگاه ایالتی واشنگتن نوشتند که مشکلات بهداشت روانی باعث ایجاد الگوی خواب منقطع می شود.

کمبود خواب اغلب با احساسات منفی مانند استرس، اضطراب یا افسردگی همراه است. در طول مراحل ابتدایی همه گیری، محققان الگوهای خواب 900 دوقلو را بررسی کردند.بیش از 50٪ از شرکت کنندگان هیچ تغییری در الگوی خواب خود تجربه نکردند و تقریباً 30٪ از مشارکت کنندگان میزان خوابشان افزایش یافته بود. با این حال، یافته های این تحقیق نشان داد که 32.9٪ از شرکت کنندگان برای خوابیدن دچار مشکل شده بودند.

دکترSiny Tsang ، محقق و دانشمند ارشد این تحقیق، گفت: نتایج نشان می دهد انحراف از رفتار معمول خواب شما ممکن است با افسردگی، اضطراب و استرس مرتبط باشد.

دانشمندان مشتاق بودند که دوقلوها را بررسی کنند تا تاثیر عناصر ژنتیکی را از نتایج تحقیق حذف کنند. ابتلا به COVID-19 در میان بیشتر مردم ترس و هراس ایجاد می کند، تکمیل مطالعه در حین تعطیلی و قرنطینه به محققان اجازه داد تا در شرایط طبیعی اطلاعات افراد را تجزیه و تحلیل کنند و تاثیر استرس بر الگوی خواب را بررسی نمایند. طبق یافته های قبلی، درک شما از خواب می تواند مهمتر از خواب واقعی باشد زمانی که احساسات در آن درگیر است.

 دکتر Tsang،گفت: حتی اگر تلفن همراه شما بگوید که شما هر روز هشت ساعت مداوم می خوابید، ممکن است احساس کنید که کم تر می خوابید یا خواب با کیفیتی ندارید و این ممکن است با احساسات استرس زا یا اضطراب آور مرتبط باشد.

او اضافه کرد: ممکن است مهم نباشد که تعداد ساعتی که در خواب هستید تغییر کرده است یا خیر، اما این احساس شما در مورد میزان و کیفیت خوابتان است که با سلامت روان شما در ارتباط است.

مطالعات مشابهی که توسط دانشگاهیان در دانشگاه ایالتی واشنگتن انجام شد، تأثیر استرس بر مصرف الکل و انجام ورزش در طی همه گیری را بررسی کرده است.

دکتر تسانگ گفت: الگویی که در این سه مطالعه بطور مشابه مشاهده می شود، این است که افرادی که تغییر در ورزش بدنی، مصرف الکل یا خواب را گزارش کرده اند، نسبت به افرادی که گفته اند هیچ تغییری در این موارد نداشته اند، استرس، اضطراب و افسردگی بیشتری داشتند.

یافته های کامل این مطالعه هم اکنون در مجله "Frontiers in Neuroscience" موجود است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/jul/disrupted-sleep-during-lockdown-triggered-by-stress.html